Monday, August 10, 2009

"........."

amatlah perit dan sakit ketika ini..
hanya tuhan je yang tahu...
aku kehilangan org yg aku syg dalam sekelip mata..
disebabkan kealpaan aku sendiri..

tapi mungkin ini suma dah ditakdirkan
dan adalah pengajaran bagi aku..
supaya lebih matang dalam apa juga tindakan..
mungkin kalau apa yang terjadi kat aku ni..
tak pernah terjadi..
sampai bila2 aku lupa untuk menghargai..

tapi aku kesal aku x pernah diberi peluang..
untuk membaiki diri ini...

dan aku harap dia bahagia dengn pilihan dia..
aku tahu kalau aku sayang dia aku kene lepaskan dia..
biarlah aku sakit tapi dia bahagia..

tapi aku masih tak dapat terima semua ni berubah dalam sekelip mata..
apa yang kami harapkan dan rancang semuanya dah menjadi mimpi..
mimpi yang lepas.. dan hanyalah sekadar mimpi..

takdir yang menetukan segala2nya..
ini semua soal jodoh dan maut..
apa yang aku boleh buat..
hanyalah berdoa utk kebahagiaan dirinya..

mungkin ada kat sini tengah gelakkan aku
sbb nasib aku x sebahagia korang
tapi aku bahagia utk dia..
aku berkorban untuk dia..

mungkin satu hari nanti aku diberi peluang
untuk lelaki yang lebih baik..
setiap manusia dah ditentukan jalan hidupnya..
kene lah redha..

dan pada kawan2 ku yang tersayang..
ingatlah jangan kata kita bahagia hari ni
kita selama2nya bahagia..
dan janganlah meminta2 apa yang terbaik..
sbb apa yang jadi dan apa yg kita dapat itulah yg terbaik...

dan hargailah apa yang korang ada..




8 comments:

Syima Syaz said...

be strong..mungkin ada hikmah...
banyak2 berdoa dan ingat pada yang diatas sana..=)

Na Shari said...

Ada hikmah di sebalik semua ni. Mungkin Tuhan nak bagi yang lebih baik daripada yang sebelum ni....Bersabarlah.

key_me said...

a'ah..btol2..
perempuan yg baek jodohnya dgn lelaki yg baek...
think positively...ok??

[ N ] sham said...

awk ngat ea, jgn cpt menagalah k, jgn cpt pts asa. Kwn2 awk ada tok support...think positive na. Mcm yg sy ckp ritu..namo nangis da k~~

Anonymous said...

U deserve someone better. walau aku taktau ape yang jadi, tapi aku boleh teka yang ko dah berpisah dengan si dia.

apa2pun goodluck untuk menempuh hari2 yang mendatang. banyak lagi lelaki yang baik selain dia. tak guna menangis atas kehilangan dia, coz he dont deserve ur tears.. buang masa jer.. ok?

aku doakan yang terbaik utk kau.

ada hikmah disebalik semua ini..

mamaSyazMiNa said...

Bole jadi kamu membenci sesuatu padahal ia amat baik bg mu dan bole jadi kamu menykai sesuatu pdhal ia amat buruk bg mu, Allah mengetahui sedang kamu tidak mengetahui - al baqarah(216)

Aimi Liyana said...

org yg gelak kan org lain tu org xberguna..

kita pun tau ada je org kat sekeliling yg nak tgk kita jatuh, tp, sebenar nya, kalo kita jatuh, tp bangun balik dgn tegak, mesti org yg ketawa tu diam terkedu sajeee.

so akak, be strong..

kita xtau lg future mcm mana kan :)

Ahmad Fikri Mohd Danial said...

Kuatkan semangat.. teruskan hidup... kerana perjalanan hidup masih jauh dan xtau kemanakah hala tujuan...
kecuali kite sendiri yang menentukannya...